خانه » بلاگ » پهنای باند اختصاصی چیست؟

پهنای باند اختصاصی چیست؟

پهنای باند اختصاصی چیست - Dedicated bandwidth

پهنای باند اختصاصی چیست؟ پهنای باند اختصاصی، پهنای باندی است که صرفاً برای استفاده یک مشترک، معمولاً یک تجارت، رزرو شده است. حلقه‌بندی پهنای باند تضمین می‌کند که کسب‌وکار همیشه همان توان بالای داده را دارد، صرف نظر از اینکه سایر مشترکین ممکن است با اتصالات خود چه کنند. از این رو حتی در اوج مصرف اینترنت نیز سرعت اینترنت ، همچنان بسیار بالا است و شما افت سرعت را تجربه نخواهید کرد.

پهنای باند اختصاصی معمولاً متقارن است. این بدان معنی است که اتصال می تواند داده ها را با همان سرعت بالا ارسال و دریافت کند.و به عبارتی دیگر سرعت دانلود و آپلود آن یکسان است.

چنین اتصالاتی بیش از یک نرخ بالا و قابل پیش بینی از داده ها را در سراسر ارائه می دهند. شرکت ها و سازمان ها تمایل دارند تاخیرهای کمی (low delays) در انتقال داده ، تاخیر(latency ) و تغییرات کم در آن تاخیر (جترjitter) ایجاد کنند. هزینه اتصال اختصاصی به محل اتصال و میزان پهنای باند مورد نیاز بستگی دارد. برای قیمت مشخص، از ابزار آنلاین قیمت گذاری پهنای باند اختصاصی ما دیدن کنید، مشخصات خود را وارد کنید و پهنای باند مورد نظر را انتخاب کنید.

مزایای استفاده از پهنای باند اختصاصی

  • امینیت بسیار بالای سرویس در تبادل اطلاعات
  • متقارن بودن پهنای باند اختصاصی
  • امکان مدیریت اختصاصی پهنای باند
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته
  •  دریافت آدرس های Static Valid IP توسط مشتری آن هم به تعداد مورد نیاز
  •  امکان ارائه خدمات ویژه از قبیل BGP ,VOIP و…
  •  پایین بودن سرعت پینک تایم (Ping Time) و جیتر تایم
  • کوتاه بودن زمان راه‌اندازی این سرویس (نهایتا ۷۲ ساعت)
  • پایداری سرویس و ارائه SLA
پهنای باند اختصاصی چیست - Dedicated bandwidth

پهنای باند اختصاصی برای چه مواردی استفاده می شود؟

معمولاً برای انتقال یک یا چند نوع ترافیک زیر استفاده می شود:

ترافیک اینترنتی – صفحات وب، ایمیل ها، فایل هایی که توسط FTP منتقل می شوند، ترافیک VPN از کارکنانی که از خانه کار می کنند.

داده های شرکتی که بین دفاتر همان شرکت در حال حرکت هستند – ایمیل های داخلی، صفحات گسترده، اسناد word، ترافیک ایجاد شده توسط برنامه های داخلی مانند سیستم های CRM.

تماس های تلفنی – همانطور که موسیقی شما می تواند دیجیتالی شود، تماس های تلفنی شما نیز می توانند دیجیتالی شوند. این به آنها اجازه می دهد تا از طریق شبکه داده شما ارسال شوند.

کنفرانس ویدئویی – این اغلب توسط سازمان‌هایی با دفاتر متعدد برای کاهش مدت زمانی که کارکنان برای سفر به جلسات تلف می‌کنند استفاده می‌شود.

پشتیبان‌گیری از داده‌ها و تکرار سرور – اکثر کسب‌وکارها در صورت از دست دادن سرور ایمیل، سرور پایگاه داده، سرورهای فایل یا برنامه‌های میزبانی داخلی خود با مشکل جدی مواجه خواهند شد. مهم است که مکرراً از این سیستم‌های حیاتی برای کسب‌وکار نسخه پشتیبان تهیه کنید تا در صورت بروز مشکل، سرویس‌ها بازیابی شوند. از آنجایی که بازیابی کل یک سرور می‌تواند ساعت‌ها طول بکشد، ممکن است عاقلانه باشد که برخی از سرورهای مهم را تکرار کنید، به طوری که اگر یک نقص سخت‌افزاری جدی وجود داشته باشد، کاربران بتوانند به یک نسخه تقریباً یکسان از سرور ازدست رفته دسترسی داشته باشند، در حالی که سرور اصلی در حال تعمیر است. یک اتصال اختصاصی با ظرفیت بالا می تواند پهنای باند مورد نیاز برای پشتیبان گیری و بازیابی داده ها و تکرار سرورها را فراهم کند.

چرا پهنای باند اختصاصی دریافت کنیم؟

می‌تواند شبکه‌های کندی را که به بهره‌وری کارکنان آسیب می‌رسانند حذف کند – اگر پهنای باند کافی نداشته باشید، کارکنان شما باید بیشتر منتظر بمانند تا صفحات وب بارگیری شوند و برنامه‌های میزبانی شده ممکن است پاسخگو نباشند. ارتقای پهنای باند می تواند این مشکل را برطرف کند.

صرفه جویی در هزینه از VoIP – می توانید برخی از هزینه های تماس داخلی را با مسیریابی تماس ها بین دفاتر خود از طریق WAN حذف کنید. شما می توانید با تغییر به SIP Trunking نیاز به مدارهای گران قیمت ISDN30 را کاهش دهید (یا حذف کنید). این به تماس‌های شما اجازه می‌دهد از طریق یک مدار اختصاصی ارزان‌تر که می‌تواند طیف گسترده‌ای از ترافیک را حمل کند، نه فقط تماس‌های تلفنی، انجام شود. تا زمانی که ترافیک مکالمه نسبت به سایر انواع ترافیک اولویت بندی می شود، نباید تفاوتی در کیفیت تماس وجود داشته باشد.

منابع IT را در مکان های کمتری ادغام کنید – اگر اتصالات سریع بین دفاتر خود نصب کنید، ممکن است بتوانید منابع IT را از طریق شبکه WAN به اشتراک بگذارید، به جای اینکه هر اداره را با سرورهای محلی خود ارائه دهید. این باعث می‌شود زیرساخت فناوری اطلاعات شما قابل مدیریت‌تر باشد، زیرا سرورها و لوازم کمتری برای نظارت، وصله، عیب‌یابی، برق، خانه و پشتیبان‌گیری وجود دارد.

بتوانید اطلاعات خود را به دفعات تکرار کنید و سریعتر آن را بازیابی کنید – تهیه نسخه پشتیبان از داده های خود ضروری است، بنابراین اگر مشکلی پیش آمد، بتوانید نسخه کارکرده اخیر را بازیابی کنید. پهنای باند اغلب محدودیتی برای سرعت بالای کسب و کارها برای پشتیبان گیری، بازیابی یا تکثیر داده ها است. اتصال سریعتر ممکن است به معنای پنجره های پشتیبان سریعتر و ظرفیت کافی شبکه برای تهیه نسخه پشتیبان بیشتر از داده ها باشد.

عالی برای شما

سرویس پهنای باند اختصاصی مناسب :

  • شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • مراکز داده
  • شرکت‌ها و ارگان‌های دولتی
  • سازمان‌ها و صنایع
  • کسب‌وکارهای بزرگ آنلاین

جهت مشاوره و دریافت سرویس پهنای باند اختصاصی لطفا کلیک کنید.

پهنای باند اختصاصی چیست - Dedicated bandwidth