خانه » بلاگ » پینگ Ping چیست و تاثیر آن بر سرویس اینترنت

پینگ Ping چیست و تاثیر آن بر سرویس اینترنت

پینگ Ping

پینگ Ping چیست؟ پینگ معیار اندازه‌گیری برای اتصال کامپیوتر به سرور از راه دور است. به بیان واضح‌تر، عدد پینگ، زمان ارسال بسته تا دریافت پاسخ را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، گاهی اوقات، زمانی که آدرس سایتی را وارد می‌کنید همان لحظه سایت باز نمی‌شود و مدت زمانی که شاید چند ثانیه باشد، تاخیر حس می‌کنید.

چطور مشکل پینگ بالا را برطرف نماییم؟

  • پینگ بالا فقط به دلیل پهنای باند (Bandwidth) پایین ایجاد نمی شود ، بلکه میتواند به دلیل زیر ساخت شبکه شما نیز ایجاد شود.
    تاخیر و پینگ بالا میتواند به دلیل عوامل مختلفی ایجاد شود، برای مثال فاصله فیزیکی زیاد بین دستگاه ها و یا استفاده از دستگاه های قدیمی و فاقد استانداردهای روز شبکه.
  • ممکن است شما از شبکه وایرلس استفاده نمایید و شبکه وایرلس شما تداخل فرکانس بسیار بالایی داشته باشد و این باعث ایجاد تاخیر (Latency) و پینگ بالا خواهد شد، در چنین شرایطی پیشنهاد می شود از کابل شبکه جهت اتصال خود استفاده نمایید.
پینگ Ping
  • اگر مشکل با اتصال کابل نیز برطرف نشد ممکن است ارائه دهنده سرویس اینترنت شما (ISP) شرایط برقراری ارتباط پایدار را مهیا نساخته باشد. همچنین اگر داشتن پینگ پایین برای شما در اولویت قرار دارد بابد به ISP خود همواره تاکید داشته باشید که برای شما کیفیت اتصال در اولویت بیشتری نسبت به سرعت انتقال قرار دارد.

پینگ چه تاثیری در بازی‌های آنلاین می‌گذارد؟

دنیای بازی‌های آنلاین، اصطلاح پینگ، به مدت زمان سیگنال ارسالی از سرور و دریافت پاسخ گفته ‌می‌شود که این مدت زمان بر حسب میلی ثانیه (ms) محاسبه می‌شود. در بازی‌های آنلاین، پینگ تاثیر زیادی می‌گذارد، زیرا نیاز است هر لحظه، داده‎‌‌های بازی از کامپیوتر به سرور و از سرور به کامپیوتر منتقل شوند.

با این حال، با توجه با افت سرعت اینترنت در ایران، معمولا اصطلاح «پینگ» با تاخیر همراه است.

چه پینگی برای بازی مناسب است؟

با توجه به اینکه به زمان ارسال و دریافت پاسخ از سرور پینگ گفته می‌شود، هر مقدار عدد پینگ پایین‌تر باشد، نشان از بالا بودن سرعت اینترنت است. به صورت کلی زمان پینگ (Ping Time) در بازه ۱۰۰ میلی ثانیه و کمتر، پینگ تقریبا مناسبی برای بازی و ارتباطات با اینترنت محسوب می‌شود.
مشخص است هر چقدر این عدد پایین‌تر باشد گیمرها، تجربه بهتری از بازی پیدا می‌کنند. در بازی‌های رقابتی و آنلاین، پینگ تایم ۵ الی ۲۰ میلی ثانیه، یک پینگ تایم پایین و عالی است.

پینگ بالا در بازی‌های آنلاین

پینگ بالا باعث مشکلات فراوانی مانند تاخیر می‌شود. فرض کنید شما در حال بازی Call of duty هستید و یک دفعه می‌بینید که دشمنی در دید شما است. نشانه‌گیری دقیقی می‌کنید، اما دشمن زودتر به شما شلیک می‌کند و شما را می‌کشد. چرا این اتفاق افتاد؟ پاسخ واضح است! پینگ!

اگر پینگ بالا باشد، بسته داده که حاوی دیتای تیراندازی شما به دشمن است به موقع ‌به سرور بازی نمی‌رسد. شما مردید زیرا بسته داده‌ای که حاوی اطلاعات تیراندازی دشمن بود سریعتر از بسته داده خود به سرور بازی می رسید. در برخی موارد شدید، حتی ممکن است نبینید که دشمن قبل از مرگ به سمت شما نگاه می‌کند و سلاح خود را نشانه می‌گیرد.

پینگ Ping