خانه » بلاگ » اینترنت متقارن

اینترنت متقارن چیست؟

اینترنت متقارن

اتصال به اینترنت متقارن چیست؟ اتصال به اینترنت متقارن به این معنی است که سرعت داده و سرعت انتقال فایل در هر دو جهت یکسان است. یعنی اتصال سرعت دانلود و آپلود یکسان را به طور همزمان فراهم می کند.

تفاوت اصلی بین اینترنت متقارن و نامتقارن این است که اینترنت متقارن دارای سرعت دانلود و آپلود برابر است در حالی که اینترنت نامتقارن معمولاً سرعت دانلود بیشتری نسبت به سرعت آپلود دارد.

چه زمانی باید اتصال اینترنتی نامتقارن را در نظر بگیرید؟

در حالی که اینترنت متقارن برای کارهای خاصی مفید است، اگر فایل‌های زیادی را آپلود نکنید یا با کاهش گاه‌گاهی سرعت شبکه‌تان با مشکل مواجه نشوید، ممکن است بهترین گزینه برای شما نباشد.

اتصال اینترنتی نامتقارن ممکن است درست باشد اگر:

به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید – اتصالات اینترنتی نامتقارن گاهی اوقات می تواند ارزان تر از اتصالات متقارن باشد.
فقط به سرعت دانلود سریع نیاز دارید – حتی اگر آپلود بیشتر طول بکشد، با یک اتصال نامتقارن همچنان سرعت دانلود بالایی خواهید داشت. اگر آپلود برای شما اولویت بالایی ندارد، احتمالاً از اتصال نامتقارن خوشحال خواهید شد.
شما بیشتر از اینترنت برای وب گردی استفاده می کنید – اگر در درجه اول از اینترنت برای جستجو در وب یا پست کردن در رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، می توانید از یک اتصال نامتقارن کاملاً راضی باشید.
شما فقط یک کاربر در شبکه خود دارید – اگر به تنهایی زندگی می کنید یا معمولاً فقط یک نفر در یک زمان آنلاین دارید، اینترنت متقارن احتمالاً زیاد است.
مودم قدیمی‌تری داشته باشید – اگر مودم شما قدیمی‌تر از DOCSIS 3.1 است، با اینترنت متقارن سازگار نیست.

اینترنت متقارن در مقابل نامتقارن: چه چیزی را باید انتخاب کنید؟

مانند بسیاری از چیزها، انتخاب یک اتصال اینترنتی متقارن در مقابل نامتقارن بستگی به این دارد که برای چه کاری از اینترنت خود استفاده می کنید.

اگر به دنبال صرفه جویی در هزینه هستید، فقط از اینترنت برای گشت و گذار در وب استفاده کنید، یا اغلب ویدیو یا رسانه های دیگر را آپلود نکنید، اینترنت نامتقارن ممکن است انتخاب مناسبی برای شما باشد.

با این حال، اگر صاحب یک کسب‌وکار هستید، محتوا ایجاد می‌کنید، از راه دور کار می‌کنید یا به صورت زنده کار می‌کنید، یک اتصال اینترنتی متقارن هر آنچه را که نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای شروع آماده اید؟ امروز با خدمات اینترنت متقارن بلوط متصل شوید.

اینترنت متقارن