خانه » بلاگ » چگونه پینگ ، جیتر و تأخیر بر تجربه بازی شما تأثیر می گذارد؟
تجربه بازی آنلاین

چگونه پینگ ، جیتر و تأخیر بر تجربه بازی آنلاین شما تأثیر می گذارد؟

تجربه بازی آنلاین ؛ گیمرها اغلب نمی توانند به توافق برسند، چه این که کدام کنسول بازی بهترین است یا چه سبک بازی برتر است. اما آنچه اغلب به اتفاق آرا مورد توافق قرار می گیرد این است که پینگ ، جیتر و تأخیر مهم هستند و می توانند بر تجربه بازی آنلاین شما تأثیر منفی بگذارند.

پینگ ، جیتر و تأخیر تنها بر بازی تأثیر نمی‌گذارند. در واقع، همه معیارهای مهمی برای کیفیت اتصال در هنگام پخش هر رسانه، مانند ویدیو یا صدا هستند. دلیل اینکه گیمرهای هاردکور و آنلاین این مشکل را بیشتر احساس می کنند این است که بازی به یک اتصال قوی هم برای ویدیو و هم برای صدا و هم برای آپلود و دانلود نیاز دارد.

پینگ ، جیتر و تأخیر چیست؟

به بیان ساده، هر سه به تاخیر در سرعت پهنای باند شما اشاره دارند . نرخ‌های بالای تأخیر ، لرزش و پینگ به‌عنوان یک اتصال ناسازگار ، صدا با مشکل و کیفیت ویدیو با تأخیر نشان داده می‌شود.

“پینک کم”، ” جیتر کم ” و ” تاخیر کم ” اتصال ها سریع هستند ، در حالی که ” پینک بالا “، ”  جیتر بالا ” و ”  تاخیر بالا ” اتصال ها کند هستند، بنابراین هرچه این عدد کمتر باشد، اتصال شما سریعتر است. برای مثال، سرعت پینگ کمتر از ۲۰ میلی‌ثانیه استثنایی، بیش از ۱۵۰ میلی‌ثانیه به عنوان یک مشکل در تجربه بازی آنلاین در نظر گرفته می‌شود و میانگین قابل قبول بین ۵۰ میلی‌ثانیه تا ۱۰۰ میلی‌ثانیه است.

پینگ Ping چیست؟

پینگ (Ping) ؛ سرعتی است که در آن تاخیر داده اتفاق می افتد، که معمولاً در میلی ثانیه (مثلا ۳۰ میلی ثانیه) اندازه گیری می شود.

جیتر Jitter چیست؟

جیتر (Jitter) ؛ به تأخیر در ارسال یا دریافت بسته های داده از طریق اتصال شبکه شما اشاره دارد که معمولاً در میلی ثانیه (مثلا ۳۰ میلی ثانیه) اندازه گیری می شود.

تأخیر Latency چیست؟

تأخیر (Latency) ؛ میزان تأخیری را که برای ارسال هر گونه اطلاعات از یک سر به سر دیگر لازم است اندازه گیری می کند که معمولاً در میلی ثانیه اندازه گیری می شود (مثلاً ۳۰ میلی ثانیه).

تجربه بازی آنلاین

چرا پینگ، جیتر و تأخیر من اینقدر زیاد است؟

ممکن است عوامل زیادی وجود داشته باشد که باعث پینگ بالا، لرزش و تأخیر در تجربه بازی آنلاین می شود. این شامل:

  • دستگاه بازی شما به جای اتصال سیمی به WiFi متصل است.
  • مکان سرور بازی که روی آن بازی می‌کنید بسیار دور از شما است.
  • دستگاه های زیادی به پهنای باند شما متصل شده اند و از تمام پهنای باند شما استفاده می کنند.
  • اتصال پهن باند ارائه‌دهنده  اینترنت شما کاملاً خوب نیست.

چگونه می توانم نرخ پینگ، جیتر و تاخیر خود را در تجربه بازی آنلاین کاهش دهم؟

در تجربه بازی آنلاین شما نمی توانید چیزی را که درباره آن نمی دانید برطرف کنید، بنابراین سرعت پهنای باند خود را آزمایش کنید.
از اتصال سیمی به جای بی سیم استفاده کنید، زیرا این مورد دوم می تواند تحت تأثیر همه چیز از دیوارها گرفته تا آب و حتی سایر دستگاه هایی که سر راه قرار می گیرند، قرار گیرد.
اگر نمی توانید دستگاه های متصل خود را کاهش دهید، پهنای باند خود را افزایش دهید.
از شبکه‌های مسی قدیمی یا فیبر ترکیبی که برای چنین فعالیت‌هایی با ظرفیت بالا ساخته نشده‌اند خودداری کنید و برای مقابله با این مشکل، اغلب سرعت اینترنت را در ساعات اوج کاهش می‌دهند. مس نیز به راحتی آسیب می بیند و به مرور زمان کند می شود.

گیمرها در تجربه بازی آنلاین مجبور نیستند مشکلات پینگ ، جیتر یا تأخیر را تحمل کنند. تقاضای بهتری با پهنای باند اینترنت بی سیم برای اتصال سریع ، قابل اعتماد و مطمئن داشته باشید. جدا از دستیابی به بهترین سرعت پهنای باند با نرخ دانلود و آپلود متقارن، اینترنت بی سیم همچنین می تواند در هزینه خانواده ها صرفه جویی کند زیرا ارزان تر از جایگزین های مبتنی بر مس است.

تجربه بازی آنلاین

عالی برای شما

اینترنت بی‌سیم خانگی بلوط یکی از سرویس های پرسرعت و جذاب ویژه کاربران حرفه ای ازجمله : گیمرها و..  برای تجربه بازی آنلاین  ماندگار است.

برای دریافت مشاوره در خصوص مشخصات سرویس اینترنت و قیمت آن، با بلوط تماس بگیرید.