خانه » بلاگ » پکت لاس Packet Loss چیست؟

پکت لاس Packet Loss چیست؟

پکت لاس Packet Loss

پکت لاس Packet Loss چیست؟ هنگام دسترسی به اینترنت یا هر شبکه ای، واحدهای کوچکی از داده به نام بسته ارسال و دریافت می شود. هنگامی که یک یا چند مورد از این بسته ها نتوانند به مقصد مورد نظر خود برسند، به آن از پکت لاس می گویند. برای کاربران، packet loss خود را به شکل اختلال در شبکه، خدمات کند و حتی از دست دادن کامل اتصال شبکه نشان می دهد.

چگونه از پکت لاس جلوگیری کنیم؟

راه‌های مختلفی برای حل مشکلات از دست دادن بسته‌ها وجود دارد و راه‌حلی که انتخاب می‌کنید به دلیل  از دست دادن بسته بستگی دارد. در مواردی که سخت‌افزار مقصر است، معمولاً باید سخت‌افزار با وسایل جدیدی جایگزین شود . اگر ازدحام شبکه دلیل آن باشد، شما چندین گزینه در اختیار دارید. افزایش پهنای باند  می تواند به کاهش ازدحام کمک کند. همچنین استفاده از شرکت های ارائه دهنده اینترنت معتبر می تواند به شما در زمینه کاهش درصد پکت لاس  کمک کند.

با این حال، از دست دادن بسته ممکن است حتی زمانی که اتصال اینترنت پرسرعت دارید رخ دهد. مراحل اصلی عیب‌یابی شامل چرخه برق روتر، تغییر از Wi-Fi به اترنت و تغییر درگاه‌های اترنت است. همچنین می توانید برای به روز رسانی سیستم عامل یا فعال کردن تنظیمات کیفیت خدمات (QoS) به تنظیمات روتر خود بروید.