خانه » بلاگ » تفاوت اینترنت اشتراکی و اختصاصی؟

تفاوت اینترنت اشتراکی و اختصاصی؟

اینترنت اشتراکی و اختصاصی

تفاوت اینترنت اشتراکی و اختصاصی؟هنگامی که به دنبال یک اتصال اینترنتی تجاری قابل اعتماد هستید، احتمالاً با دو اصطلاح پهنای باند اینترنت  و «اینترنت اختصاصی» مواجه خواهید شد. با این حال، ممکن است پیدا کردن بهترین موردی که با کسب و کار شما مطابقت دارد بر اساس هزینه، امنیت، عملکرد، چالش برانگیز باشد و قابلیت اطمینان.

این پست توضیح خواهد داد که چقدر پهنای باند اختصاصی با اتصال اینترنت پهنای باند اشتراکی متفاوت است و ممکن است برای شما مناسب باشد.

ارزیابی دسترسی به اینترنت موجود شما

قبل از اینکه دسترسی به اینترنت اشتراکی و دسترسی به اینترنت اختصاصی را برای استفاده تجاری مقایسه کنیم، درک برخی از عواملی که تعیین می‌کنند اتصال اینترنتی شما چقدر خوب است، مفید است.

پهنای باند و سرعت اینترنت دو عامل تاثیرگذارتری هستند که باید هنگام ارزیابی دسترسی به اینترنت اداری موجود خود و تعیین اینکه آیا زمان ارتقا فرا رسیده است در نظر بگیرید. پهنای باند حداکثر نرخ یا ظرفیتی است که شبکه می تواند داده ها را با آن انتقال دهد. سرعت اینترنت – که معمولاً بر حسب مگابیت در ثانیه نمایش داده می شود – سرعت واقعی حرکت داده ها را اندازه گیری می کند. اکثر ارائه دهندگان اینترنت حداکثر سرعت آپلود و دانلود را هنگام برنامه ریزی های تبلیغاتی به شما ارائه می دهند.

پلتفرم‌های کنفرانس ویدیویی، برنامه‌های کاربردی نرم‌افزار مبتنی بر ابر، سایت‌های رسانه‌های اجتماعی، سرویس‌های پخش و سایر ابزارهای فنی ضروری، همگی از پهنای باند استفاده می‌کنند. اگر پهنای باند شما به حداکثر برسد، هنگام استفاده از سرویس ها و برنامه های مبتنی بر وب، متوجه کاهش عملکرد خواهید شد.

هر اتصال اینترنتی باید حداکثر پهنای باند مشخصی داشته باشد. با این حال، همه ارائه دهندگان اینترنت تضمین نمی کنند که پهنای باند شما به طور مداوم با حداکثر ظرفیت کار کند. اینترنت فیبر نوری در حال حاضر یکی از بهترین گزینه های موجود برای برآوردن پهنای باند و سرعت اینترنت مورد نیاز اکثر مشاغل است.

به عنوان یک نقطه مرجع، شبکه بی سیم بلوط  پهنای باند مقیاس‌پذیری را ارائه می‌کند که از ۱ مگابیت در ثانیه تا ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه برای کسب‌وکارهایی که بیشتر از همه در فناوری آگاه هستند، متغیر است.

برنامه های اینترنت مشترک ممکن است برای سازمان های کوچکتر کافی باشد، اما در دنیایی که به طور فزاینده متصل می شود، دسترسی به اینترنت قابل اعتماد برای انجام تجارت و حفظ بهره وری ضروری است. مهم است که تنظیمات فعلی خود را ارزیابی کنید و مزایای ارتقاء پهنای باند خود را قبل از تصمیم گیری مهم در نظر بگیرید. هزینه اغلب بزرگترین مانع برای کسب و کار است.
مزایای دسترسی به اینترنت اختصاصی

همه ما این ضرب المثل را شنیده‌ایم که «آنچه را برایش پول می‌دهی دریافت می‌کنی». وقتی روی دسترسی اختصاصی به اینترنت سرمایه گذاری می کنید – که به نام DIA نیز شناخته می شود – برای پهنای باند تضمین شده حق بیمه پرداخت می کنید. این بدان معناست که دسترسی به اینترنت شما سازگارتر و عملکرد بهتری دارد که می تواند بهره وری را افزایش دهد. این امر به ویژه هنگامی صادق است که به اینترنت اختصاصی که توسط شبکه فیبر نوری تغذیه می شود ارتقا دهید.

اینترنت اشتراکی (SIA) چیست؟

اینترنت اشتراکی

اینترنت اشتراکی (SIA) ؛ تئوری پشت اینترنت اشتراکی ارائه اینترنتی با قیمت ارزان تر بوده است. به موجب پهنای باند اشتراکی تعدادی از مصرف کنندگان به یک اتصال اینترنت دسترسی دارند که میزان سرعت و هزینه آن اتصال بین مصرف کنندگان تقسیم می‌شود.

ممکن است سرویس اینترنت اشتراکی با ضمانت ارائه سرعت های بالایی معرفی شود. نکته ای که باید در نظر داشت این است که ممکن است این سرویس با تضمین ارائه سرعت بالایی پیشنهاد شود اما آن مقدار حداکثر سرعتی است که بین مصرف کنندگان تقسیم می شود. از آنجا که سرعت دسترسی به اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود، پهنای باند موجود بین همه کاربران همزمان تقسیم می‌شود؛ درنتیجه در صورتی که تعداد زیادی از مصرف کنندگان به صورت همزمان از اتصال اینترنت خود استفاده ‌کنند، سرعت کم‌تری را تجربه خواهند کرد.

اینترنت اشتراکی برای مصرف کنندگانی مناسب است که به ندرت فعالیت های آنلاین حیاتی و مهم انجام می دهند. در واقع به افرادی پیشنهاد می شود که فقط برای جستجو در اینترنت یا استفاده از شبکه های اجتماعی به اتصال اینترنت نیاز دارند؛ اما به افرادی مانند گیمرها که کیفیت سرعت در فعالیت آن ها تاثیر گذار است پیشنهاد نمی شود.

اگرچه هزینه اینترنت اشتراکی به نسبت سایر سرویس های اینترنتی بسیار پایین تر است، اما استفاده از آن به کسب و کارهای بزرگ پیشنهاد نمی شود. اگر کسب و کار بزرگی دارید حتماً باید این مورد را بررسی کنید که اگر از سرعت اینترنت کاسته شود، خدشه ای به کار شما وارد نمی کند؟ آیا پایداری و کیفیت سرعت برای شما اهمیت دارد؟ اگر پاسختان به این سوالات مثبت است بهتر است از اینترنت اختصاصی استفاده بفرمایید.

دسترسی به اینترنت مشترک مشابه دسترسی به اینترنت پهنای باندی است که در خانه پرداخت می‌کنید، جایی که همه مشترکین سرویس پهنای باند را به اشتراک می‌گذارند. اگر کسب و کار شما مشترک یک اتصال اشتراکی ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه باشد، احتمالاً در دوره های اوج ترافیک تجاری، پهنای باند بسیار کمتری دریافت خواهد کرد. به تمام آن مواقعی فکر کنید که در اوایل بیماری همه گیر با تماس های ویدئویی کنفرانس مشکل داشتید. احتمالاً به این دلیل است که شما روی یک طرح دسترسی به اینترنت مشترک کار می‌کردید.

اینترنت اختصاصی (DIA) چیست؟

اینترنت اختصاصی

اینترنت اختصاصی (DIA)؛  اتصال اختصاصی بین شرکت ارائه دهنده اینترنت و محل کاربر ایجاد می کند. به این معنی که تمام پهنای باندی که تهیه می کنید به خودتان تعلق دارد و هیچ کاربر دیگری از اینترنت شما استفاده نخواهد کرد. درنتیجه سرعت اینترنتی که استفاده می کنید پایدار می باشد.

سرعت آپلود در اینترنت اختصاصی مانند سرعت دانلود دقیقا برابر با مقداری هست که از شرکت ارائه دهنده اینترنت تحویل می گیرید. پهنای باند اختصاصی به شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ که فعالیت آن ها به اینترنت وابسته است توصیه می شود.

در همین حال، دسترسی به اینترنت اختصاصی، پهنای باند تضمین شده را فراهم می کند. اگر کسب و کار شما مشترک یک اتصال اختصاصی ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است، این همان پهنای باندی است که دریافت خواهید کرد. اگر به دلایلی به پهنای باند توصیه شده نمی رسید، می توانید برای کمک تماس بگیرید.

رایج ترین مزایای ارتقاء به دسترسی اختصاصی به اینترنت عبارتند از :

عملکرد بهتر برنامه :

سازمان های بیشتری نسبت به قبل از برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر برای انجام تجارت استفاده می کنند. این برنامه ها مانند Salesforce، Cisco Webex و Microsoft Office 365 از طریق یک اتصال اینترنتی پایدار قابل دسترسی هستند. این بدان معنی است که اگر اتصال اینترنت شما به دلیل مشکلات پهنای باند کند است، ممکن است برنامه های شما آنطور که شما عادت کرده اید کار نکنند.

تغییر به دسترسی اختصاصی به اینترنت اغلب منجر به عملکرد قابل اعتمادتر برنامه کاربردی مبتنی بر ابر می شود. همین منطق در مورد نرم افزار کنفرانس ویدیویی شما نیز صدق می کند. حتی اتصالات دسکتاپ از راه دور نیز هنگام استفاده از دسترسی اختصاصی به اینترنت، عملکرد بهتری دارند.

سرعت آپلود و دانلود همزمان :

دسترسی به اینترنت اختصاصی معمولاً شامل سرعت آپلود و دانلود همزمان است. این بدان معناست که پهنای باند شما سرعت بارگذاری و دانلود یکسان را تضمین می کند. طرح های دسترسی به اینترنت مشترک معمولاً سرعت آپلود کمتری نسبت به سرعت دانلود ارائه می دهند و هیچ تضمینی ندارند.

سرعت آپلود سریع برای شرکت‌هایی که کارمندان از راه دور دارند بسیار مهم است. برنامه های کاربردی مبتنی بر ابر و فناوری VoIP برای اتصالات پایدار و انتقال مداوم داده ها به سرعت آپلود سریع متکی هستند.

امنیت شبکه بیشتر :

دسترسی به اینترنت اختصاصی از اتصال شبکه خصوصی استفاده می کند، در حالی که دسترسی به اینترنت اشتراکی از اتصال عمومی استفاده می کند. شبکه شما در یک اتصال عمومی آسیب پذیرتر است. شرکت هایی که با داده های حساس سروکار دارند تمایل دارند از دسترسی اختصاصی به اینترنت برای امنیت بیشتر استفاده کنند. اکثر ارائه دهندگان خدمات اینترنتی معتبر همچنین با برنامه های اختصاصی دسترسی به اینترنت خود، نظارت بر شبکه و پشتیبانی فنی را در کنار گزینه هایی برای ارتقای امنیت اینترنت شما ارائه می دهند.

ملاحظات اضافی اینترنت اختصاصی

دسترسی به اینترنت اختصاصی گرانتر از دسترسی به اینترنت مشترک است. این اغلب ملاحظات اولیه است

هر کسب و کاری تصمیم می گیرد که آیا اینترنت اختصاصی برای آنها مناسب است یا خیر.

با این حال، اکثر کسب و کارها متوجه می شوند که افزایش بهره وری در واقع هزینه افزایش یافته دسترسی اختصاصی به اینترنت را جبران می کند. هزینه خرابی برای هر سازمانی می تواند بسیار زیاد باشد. و به طور طبیعی، از آنجایی که ارائه دهندگان خدمات اینترنت به گسترش اینترنت پرسرعت فیبر خود ادامه می دهند، شما اغلب پهنای باند بیشتر و سرعت اینترنت سریع تری را با مبلغی مشابه دریافت می کنید.

علاوه بر این، دسترسی اختصاصی به اینترنت، بسته به نیاز سازمان شما، امنیت شبکه بیشتری را با قابلیت افزودن پیشرفت‌های امنیتی بیشتر فراهم می‌کند.
هنوز در حال بحث در مورد اینکه آیا DIA برای شما مناسب است؟

داشتن یک اتصال اینترنتی قابل اعتماد در هنگام انجام تجارت مهمتر از همیشه است. اگر هنوز در مورد مزایای ارتقای دسترسی به اینترنت خود مطمئن نیستید یا به کمک نیاز دارید تا بهترین بهره را از راه اندازی شبکه خود ببرید، یک ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات مدیریت شده می تواند به شما کمک کند.

عالی برای شما

کارشناسان در بلوط تجربه زیادی در پیمایش دسترسی به اینترنت کسب و کار دارند و ما می توانیم همه گزینه های موجود برای سازمان شما را بررسی کنیم. ما همچنین شبکه بی سیم مقیاس پذیر خود را ارائه می دهیم که به طور مداوم در تلاش برای ارتقا و گسترش آن هستیم. از آنجایی که کسب‌وکارها به برنامه‌ریزی آینده محیط‌های کاری خود ادامه می‌دهند، اکنون زمان مناسبی است تا به این فکر کنید که چه نوع ارتقای فناوری را می‌توانید برای افزایش بهره‌وری اجرا کنید.

برای دریافت مشاوره رایگان و امکان سنجی در محل مورد نظرو اطلاع از تعرفه‌ها می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۳۷۸۹۰۰ (۰۴۱) تماس حاصل فرمایند.

اینترنت اشتراکی و اختصاصی