سوالات متداول
پرسش های متداول
* چرا ADSL منزل ما با زنگ تلفن قطع م یشود؟ از آنجائیکه در فنآوری ADSL ، صدا و داد هها بصورت اشتراکی بر روی یک کانال، یعنی
زوج سیم مسی انتقال داده م یشوند، چنانچه شرایط لازم برای استفاده همزمان برقرار نباشد، م یتوانند روی یکدیگر اثر منفی بگذارند. با وجود
آنکه صوت و اطلاعات در گستره طیف فرکانسی زوج سیم مسی در مکا نهای مختلفی قرار داده م یشوند، اما این امکان وجود دارد که عملکرد
آنها روی یکدیگراثر نامطلوب بگذارد. برای جلوگیری ازاین موضوع باید از مدارساد های بنام Splitter استفاده شود.
قاعده براین است که برای هر ارتباط ADSL از دو Splitter استفاده م یشود که یکی در سمت مشترک و دیگری در مرکز مخابراتی نصب
م یشود. بدیهی است اگر از این دستگا هها برای گوش یهای تلفن یا ارتباط مودم خود استفاده نکنید، سرویس شما م یتواند دچار اختلال شود.
*آیا در خدمات ADSL پهنای باند مشتر یها را برای Download محدود کرد هاید؟ همانطور که م یدانید، سروی سهای ADSL بصورت
اختصاصی نبوده و پهنای باند ارائه شده در این سرویس بصورت اشتراکی است. به صورتی که پهنای باند مشخصی که بر اساس
استانداردهای موجود محاسبه م یشود، برای استفاده در اختیار بیش از یک مصرف کننده بصورت مشترک قرار داده م یشود. درای نصورت
بدیهی است هنگامی که برخی از کاربران از سرویس استفاده نکنند، امکان بهر هگیری از پهنای باند بیشتری برای سایرین وجود دارد.
*آیا سرویس ADSL نوع + و 2+ و ... هم ارائه م یکنید؟ تجهیزات شبکه ارتباطات بلوط قابلیت ارائه سروی سهای + ADSL+ ،ADSL 2 را
دارا است که در موارد مورد نیاز برای مشترک از این خدمات استفاده می شود.
*آیا سرویس ADSL نوع + و 2+ و ... هم ارائه م یکنید؟ تجهیزات شبکه ارتباطات بلوط قابلیت ارائه سروی سهای + ADSL+ ،ADSL 2 را
دارا است که در موارد مورد نیاز برای مشترک از این خدمات استفاده می شود.